صفراوی مزاج ها

همه چیز درباره صفراوی مزاح ها

صفراوی مزاج ها

همه چیز درباره صفراوی مزاح ها

صفراوی ها

طبع انسان ها بسته به نوع آب و هواِ محل زندگی و رژیم غذایی موجود (عادات غذایی) به چهار دسته تقسیم می‌شود که هر یک به دو قسم منقسم می‌گردد:
ابتدا 4 گروه اصلی عبارتند از: 1- دموی 2- سوداوی 3- بلغمی 4- صفراوی که هر یک از این 4 قسم به دو گروه تر و خشک تقسیم می‌شوند. ابتدا شرح حال صفراوی‌ها و درمان‌‌های موجود: • صفرا: در لغت به معنای زردی است که در طب جدید به آن یرقان گفته می شود که معمولاً اطفال تازه متولد شده در اثر مصرف بیش از حد گرمی‌جات مادران خود، در بدو تولد به آن دچار می‌شوند و اطبا طبق عادت دیرینه با تجویز مواردی مثل شیرخشت که طبعی سرد دارد به درمان این عارضه می‌پردازند.

 

اما درمان این عارضه در افراد بالغ طبق روایات معصومین: با سه روش انجام می‌شود که عبارتند از: 1- قی 2- تنقیه 3- حجامت که در کنار این سه روش درمانی پرهیز از موارد صفرازا مثل شیر گاو و هم توصیه می‌شود. ضمن این که در بین غذاهای معمول مردم از نخود به عنوان صفرا بر (یعنی ضد صفرا) نام برده می‌شود.
در خون حاصل از حجامت افراد صفراوی خون کمرنگ با میزان گلبول قرمز بسیار پایین در اولین لیوان خون‌گیر شده مشاهده می‌شود.
چون در روایات و کتب طب سنتی از صفرا به عنوان سم خون نام برده شده است، پونه (سبزی یا عرق آن) در رفع این عارضه بسیار مفید و کارساز خواهد بود. در یک انسان عادی و سالم میزان صفرا یک درصد باید باشد.

منبع سایت رسمی دکتر روازاده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد