صفراوی مزاج ها

همه چیز درباره صفراوی مزاح ها

صفراوی مزاج ها

همه چیز درباره صفراوی مزاح ها

کلر دشمن سلامتی

کلر آلودگی لیپیدی (چربی) موجود درآب را اکسید می کند و تولید رادیکال آزاد و اکسیسترول می کند. این ترکیبات باعث آسیب به عروق و شروع روند ایجاد سلول سرطانی در بدن می شود و مرگ برنامه ریزی شده  سلولی (آپوپتوز = خودکشی سلول ) را القا می کند.
مطالعات نشان داده که سقطهای خودبخودی در زنان مصرف کننده آبهای کلردار شایع تر است.
آب کلردار باعث تخریب اسیدهای چرب ضروری برای بدن شده و چون این اسیدها از اجزا تشکیل دهنده سلولهای مغز هستند. زمینه ساز بسیاری از بیماریهای مغزی و اعصاب می شود.
شنا کردن و نوشیدن آبهای حاوی کلر می تواند باعث ملانوم ( نوعی سرطان پوستی بسیار بدخیم و مقاوم به درمان ) شود.
خطرات دراز مدت مصرف آبهای کلر دار به دلیل ایجاد رادیکال آزاد در بدن شامل پیری تسریع شده، القای جهش های  ژنیتیکی ایجاد کننده کانسر، اختلال در متابولیسم کلسترول و آسیب به عروق کوچک بدن می باشد.
این رادیکالهای تولید شده توسط کلر آب باعث تولید سموم (توکسین ها)  در بدن می شود که مستقیما باعث اختلال عملکرد کبدی ، ضعف سیستم ایمنی و ایجاد تغییرات آرترواسکلروتیک در عروق کوچک بدن می شود.
این رایکالهای آزاد باعث آسیب به DNA سلول می شوند.
کلر باعث از بین بردن خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E می شود.
در مطالعات انجام شده ثابت شده که آب کلر دار با سطح کلر بالا ریسک کانسرهای دستگاه گوارش را زیاد می کند ( با احتمال 50 تا 100% ) خصوصا کانسر رکتوم و همچنین کانسر مثانه را.
کلر موجود در استخرها با مواد ارگانیک بدن مثل عرق ، ادرار، خون و موکوس و سلولهای پوست ترکیب می شود که تولید ماده خطرناک کلروفورم را میکند. مطالعات کانادایی ها نشان داد که  سطح  کلروفورم در خون بعد از یک ساعت شنا در استخر کلردار، 200تا 1093 ppb است.که باعث تحریک چشم ها ، سینوس ها، گلو و پوست و ریه ها شده و همچنین باعث خشک شدن مو و ضعف ایمنی می شود.
کلر موجود در آب می تواند باعث علایم آلرژیک پوستی وروده ای و همچنین آرتریت وسردرد شود.
توجه داشته باشید که این عوارض در مقادیر استاندارد شده کلر آب با استانداردهای EPA آمریکا گزارش شده است. در کشور ما به دلیل ضعف در سیستم ها تصفیه آب ، مقادیر کلر و سایر مواد افزودنی جهت گند زدایی از آب با مقادیر استاندارد جهانی تفاوت بسیاری دارد. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد